Jurnal, Travel

Din fân

September 10, 2016

Weekend-ul trecut ne-am făcut avânt şi am zburat tocmai până în Ardeal, să ne cocoţăm pe Piatra Secuiului. Parcă v-am zis că plec, eh, acum să vă povestesc şi cum a fost. Trei zile pline, câte patruşcinci de minute în avion şi o supă de dovlecei în Cluj, cam aşa s-a întâmplat.

Am petrecut nopţile în Rimetea, la un dintre pensiunile ungureşti din sat. Mai toate sunt afaceri de familie, două-trei camere dichisite, renovate cum s-au priceput, bune pentru primit oaspeţi. Soţia găteşte, bunica schimbă lenjeriile, iar fiul repară ce se mai strică. Ştampila stă la soţ, stâlpul casei, cu voce groasă şi mustaţă deasă, cu privirea de zici că le-a văzut pe toate şi cu pălinca de prune în posesie.

1img_5524

Ce-a fost mai fain? Pai căpiţele de fân, ce altceva. Am rupt-o la fugă şi aproape am stricat munca omului. Ne-am cocoţat pe ele, ne-am pozat şi ne-am umplut de praf. Duminică dimineaţă am dat ocol Pietrei şi am început urcuşul prin spate, prin pădure pe un traseu marcat. Din pauză în pauză, am reuşit să ajungem în vârf şi să vedem valea de sus, bulinele de căsuţe, munţii vecini şi câte un fir de fum din sat.

Coborârea ne-a obosit toţi muşchii, a fost mai abruptă decât speram, dar i-am făcut faţă şi am ajuns jos, unde ne aştepta un picnic cu pâine de casă, brânză şi legume din grădină. Tot la întoarcere ne-am teleportat în Provence, printre câmpurile de lavandă. Mi-am luat în spinare atitudinea franţuzească, pe care o car mereu după mine, juste au cas où şi ne-am pozat pe rând.

P.s : Am luat câteva firişoare la pachet. Şşşşşş!
3 8 9 untitlhed-11317

Pozele cu mine sunt făcute de mânuţele talentate ale Georgianei ;)